21 de febrer de 2011

Mercat [municipal] d'idees

Els mercats sempre han funcionat com a intercanviador d'idees, relacionant les persones d'un nucli poblacional. Excepcionalment, els mercats municipals d'inicis del segle XX eren considerats una necessitat davant l'intent d'aglutinar tota l'activitat comercial del poble. A l'igual que la majoria de viles arreu de Catalunya, el Prat va considerar que al 1921 s'edifiqués un nou edifici a la Plaça de la Vila núm. 17, encomanat a l'arquitecte municipal Antoni Bartra Boada; acabat al 1944. Va crear una façana monumental sense excedir dels límits d'alçada de la Vila, aglutinant-ho dins del paisatge urbà. Presenta dues naus laterals que comuniquen els carrers del Centre i d'Ignasi Iglesias. El punt neuràlgic comercial al llarg del segle XX, va fer proliferar altres mercats davant l'allau migratori i l'augment de vivendes als anys 70. Les idees i les propostes recollides formen part de la història local, que semblen que avui ha deixat pas a la nostàlgia i a la progressiva decadència d'un passat esplèndid. Només el canvi i les noves iniciatives configuraran el seu futur, l'enyorança també forma part de l'activitat comercial. A partir de les noves idees de les seves parades condicionaran la seva supervivència.