5 de gener de 2011

Lluny queda la Volateria

L'aeròdrom de La Volateria es va iniciar la seva construcció a 1916. La finca de la Volateria, topònim per la gran quantitat d’aus que estaven campant a l’Albufera, es convertirà en el primer aeròdrom del Prat. A més, al 1921, s’instal·lava la Escuela de la Aeronáutica Naval, abandonant-la el 1931, i per aquest motiu posteriorment l’aeròdrom passaria a pertànyer a l’Aviació Militar. Amb la incorporació de la companyia Iberia del recorregut Madrid-Barcelona des de l’any 1927, al 1928 Lufthansa inaugurava el servei Berlín-Barcelona. Amb motiu de l’Exposició Universal es va poder veure el Graff Zeppelin, d’importància per a veure les capacitats tecnològiques per a una societat bàsicament agrícola. També hi hagué el camp francès de la companyia Latécoère (més tard Air France), que des de 1920 havia establert el servei aeri postal. Josep Canudas, que va ser el primer pilot català, tenia un petit aeroport particular. Amb l’inici de la Guerra Civil, al juliol de 1936, els camps aeronàutics es van unificar depenen de la Conselleria de Defensa de la Generalitat de Catalunya i després del Ministeri de Defensa.