La història de la platja del Prat ben mereix un llibre. A passat per tantes vicissituds i anècdotes que algunes podien haver canviat el rumb de l’actual gaudiment estiuenc. Per la seva posició estratègica, el Prat ha aglutinat molts serveis de la ciutat de Barcelona. Al 1901, el Foment del Treball Nacional de Barcelona va proposar seguir els models d’Hamburg, Copenhaguen i Gènova de crear un Dipòsit Franc. Per aquest motiu, el Ministeri d’Obres Públiques de l’Estat espanyol va delimitar un total de 4.000 hectàrees per al comerç.
Al Prat li pertocava el canvi de tot el seu litoral, a més d’aprofundir el Riu Llobregat per tornar a ésser navegable. Però no només això, ja que l’Estany del Remolar aglutinaria els vaixells de grans tones, a mode de port de mercaderies, i per enllaçar amb la ciutat de Barcelona es pretenia realitzar canals transversals (creant una trentena d’illes per albergar dependències industrials i magatzems). L’interès d’aquest projecte era poder comercialitzar amb el mercat de l’Amèrica Llatina. L’alt cost i l’augment portuari d’altres zones d’Espanya van fer difuminar aquesta pretensió.
2 comentaris:
Salvados por la campana, como quien dice
No tengo su emilio...pero le prometo que si me lo envía, le pongo todas y cada una de las mariposas del Prat, en su GUIA DE LES PAPELLONES DEL BAIX LLOBREGAT, (le fotografío todo el libro), escrita por Alfons Dolsa y M Teresa Albarrán Ed Rubríca...Se sorprenderá y abrirá un capítulo en su blog más que interesante. Salut
miquelcartisano@hotmail.com
Vale la pena...
Publica un comentari a l'entrada